söndag 31 augusti 2014

Tough Viking!

I helgen gick Tough Viking av stapeln på Gärdet här i Stockholm. Johanna, John och Jessica kom därför upp (eller ner beroende från var man ser det) och stannade över helgen. Väldigt roligt att ha dem här! Ett litet lag hade vi redo "Gänget med G" bestående av John, som själv fick agera gänget, och Göran, som var G:et i laget. Tyvärr kunde inte jag vara med själv, som det var tänkt från början, då mina fötter bråkar med mig med begynnande hälsporre. Grym stämning var det hur som helst och vi i hejarklacken hade lika roligt som de som sprang. Vi hängde ihop till stor del med mitt gamla jobbargäng från Parker som hade ett jättelag bestående av nästan tjugo personer. Tillsammans med dem åt vi även middag senare på eftermiddagen. Roligt att träffa alla där också, inte ofta man träffar så många av dem samtidigt! 

Nu är jag också väldigt taggad att komma igång med träningen igen efter sommarens aningens för långa uppehåll. Några träningsskvättar här och där har det blivit, men alldeles för lite och ostrukturerat. Tanken för hösten är att satsa på helkroppsstyrka kombinerat med rörlighetsträning samt kondition. Mycket helkroppsövningar med skivstång och ett par korta pass yoga per vecka blir det. Och så åter igen försöka komma tillbaka med löpningen och få ordning på fötterna. Tänker mig att det ska bli löpning främst i skogen och då inte på stigen utan i snåren. Det dels för att bygga upp fötter och småmuskler och även för att få det jobbigt fort utan att behöva springa så långt.

Banskissen 2014

Vårt grymma lag "Gänget med G"

Is att fylla på i isbadet med.

Rampen var för tuff för de flesta - 30 armhävningar som "straff" för de som inte kom upp.

Upp-och-sen-ner-igen-hinder. 

Söndagslunch på Hötorget.

Helgens vikingagäng! 










1 kommentar:

  1. Mkt trevlig helg! God mat, roliga aktiviteter och framförallt bra sällskap!

    SvaraRadera