fredag 22 augusti 2014

Dagis

Nu är jag alldeles ensam hemma, Lilla Skrutt är just nu på inskolning på Bergshamra Hunddagis. Strax efter nio var vi på plats och väntade på att få träffa de nya kompisarna. Det skulle ta en liten stund att få ordning i rummet hon skulle vara, så jag kunde åka om jag ville och hon få vänta i en egen liten hage. Verkligen inte! :o Är det någon som ens väljer att göra så!? Jag ville självklart vara med när hon träffade sin nya dagflock. Dels för hennes skull, en känsla av övergivenhet är ingen bra start på något. Dels för min egen del för jag vill veta hur de på dagiset hanterar situationen och vilken energi de andra hundarna har. Att på egen hand få tillbringa extra tid i väntan på att få komma till rätt rum var ett jättebra tillfälle att få uppleva dagiset i normaltillstånd. Jag var väldigt nöjd från det lilla jag upplevde. Personalen var lugn och trygg med en positiv uppsyn. De andra hundarna var lugna, för utom ett litet gäng i ett rum som för tillfället hopade runt och busade med varandra under tystnad, inget skällande och inte mycket gruff eller gnäll. Vid Ellies entré till sitt nya ställe så var det en del känslor från ett par mindre hundar i rummet, men de andra kom glatt och lugnt fram och hälsade. Personalen var tålmodigt med inne i rummet tillsammans med hundarna tills alla sansat sig. Ellie var klart dämpad, men det är väll sund självbevarelsedrift när man kommer in i en helt ny flock. Får se om hon är lika sansad när jag kommer och hämtar henne om ett par timmar. 

Ellie säger hej till en flatt-tant på elva år som förhoppningsvis kommer bli hennes nya kompis i höst. 


3 kommentarer:

  1. God morgon :) Så söt hon är lilla tösen. Massor av nya vänner kommer hon få <3 kram

    SvaraRadera
  2. Flattar är bäst och nu blev jag lite nyfiken heter tanten Tilda är världen verkligen liten....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hon hette Tilda tror jag! Eller Tina...? Fast hon var tydligen en flattkorsning, är din kompis hund en blandis..?

      Radera