måndag 31 augusti 2015

Spillda blåbär

Idag har vi varit på en blåbärstävning till, i Nacka den här gången. Trevlig på många sätt - men bra på själva planen gick det då inte. På våra vänliga träningar går det stadigt frammåt, men blåbärstävlingarna går helt åt andra hållet känns det som. Vad gör ett bra utförande av gungan för nytta om vi inte kan hålla kontakten med varandra på planen? Som det är nu så tappar vi fokus ett par sekunder, Ellie far iväg, jag kommer av mig och så kanske vi lyckas samla ihop oss. Och sen tappar vi bort varandra igen, så vips är vi tillslut helt bortknollrade. Kanske är det för långa banor mot vad vi tränar på träning? Kanske är jag för otydligt? För mycket annat runt om? För mycket krav? För lite krav? Är jag för ofokuserad? Idag kändes uppvärminingen toppenbra, supertaggad men samtidigt fokuserad så jag var säker på att det skulle bli ett bra lopp innan vi klev över startlinjen. Men väl på banan tappade vi bort varandra. Vi måste hem till ritbordet och fundera igen....

Nu är det till att gnugga våra små grå och se till att sätta nästa tävlingsbana

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar