söndag 9 augusti 2015

Sista semesterdagen

Så var den sista semesterdagen till ända. På tok för kort! Som vanligt. Sista dagen tillbringade Niklas, Ellie och jag vid Taxinge Slott där det även finns ett trevlig hundbad. 

Ellie är inget blötdjur precis, men hon går att lära och idag simmade hon sina första frivilliga simtag! Ingen raketforskning utan mer vanlig upprepning. Jag stod en bit ut i vattnet (det var lite långgrunt som tur var) och bad henne komma, berömde med rösten när hon tog ett steg frammåt och så höll vi på ett bra tag. När hon äntligen tog ett par simtag och kom till mig så fick jag vackert hålla i henne en liten stund för att visa den lätt panikslagna aussien att det var tryggt att komma till mig även i vatten. Fungerade bättre och bättre för varje försök och tror minsan att det kan bli mera simning så småningom.

Nu har vi människor i familjen förberett oss för att börja på jobblivet åter igen. Det blir nog bra det med tillslut. ;)
 
Ellie spanade på en annan hund som gick mot vattnet.

What?! Den simmade! Kan man göra så!?

En stund senare hade hon också provat.








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar