lördag 26 juli 2014

Sommarbad

Idag har vi varit på äventyr till Taxinge Slott. Det är ett trevligt ställe generellt som har ett synnerligen bra bad för både hundar och människor. 

Ellie är inte helt övertygad på det här med vatten. Med hjälp av mycket lock, pock med både leksaker, godis och badande mattar och hussar så kom hon som längst en halvmeter ut i vattnet där det nådde henne upp till magen. Lagom till att vattnet börjar bära henne och det skulle vara dags att simma så säger hon alltså stop. Vi lägger inte för mycket vikt vid det just nu utan vill bara att hon ska få en positiv association till vatten i allmänhet. Kanske trillar poletten ner när hon blir äldre eller träffar någon annan hund som gillar att bada. Elvis, landkrabban nummer ett, är inte något vidare dragplåster. Han har simmat mig veterligen en enda gång frivilligt i sitt liv. Det var när vi skulle gå mellan två små öar på Koster, just då var det högvatten och vattnet var drygt knädjupt för mig och alltså defenitivt simdjupt för honom. Jag hade förberett mig på att bära honom, men han travade före rakt ner i vattnet och simmade utan protester över till andra sidan medans jag gapade av förvåning. Precis som han sa att simma gör man då inte för skojs skull men det går bra om man måste. För hoppningsvis blir damen inte av samma åsikt utan med tiden kan bli ett vattendjur, är ju så kul att bada och väldigt bra avkylning för en hund på sommaren.

Hur som helst, bada eller inte, idag hade vi en superhärlig dag vid vattnet. Efteråt var vi en sväng hos Syster Yster, umgicks och åt mysig lördagsmiddag. 

Elvis hade stenkoll på vägen.

Ellie klämde sig in i skuggan under mattes knä.

Hundarna i ett nötskal. Elvis spanar, Ellie slappar.

Två av mina fina hjärtan! ❤️ 













Inga kommentarer:

Skicka en kommentar