torsdag 16 mars 2017

Första 30-hindersbanan

Idag testade vi våran första 30-hindersbana. Egenkomponerad baserat på hur hindren stod från början i hallen. Gick inte hela vägen, mest troligt på grund av att jag inte hittade rätt forkus och inte heller visste vad jag skulle göra på alla ställen.

Ellie bjöd dock på snyggaste baksidan på hopphinder. På hinder 10 var det valfritt om man ville köra bommen eller tunnel och hopp som stod bredvid, vi valde det sista. Jag kom så klart långt bakom henne och hade ingen chans att visa henne vilket håll hinder 11 skulle tas ifrån, gapade "runtruntruntrunt" som en galning - och vist tog hon det! Jag blev så chockerat imponerad att jag helt kom av mig och vi kom inte längre än till 13. När jag skulle göra det igen så gick det dock inte. Men ändå! Då vet vi att hon kan i alla fall. Grymma lilla hund.

I höst ska vi testa denna igen och se om vi kan sätta alla 30 hinder. Lite svårt dock med de långa avstånden på sina ställen tex 6 till 8 och även 14 till 15, där tappade hon bort var hon skulle. Men är det över 10 mtr så kanske det inte är så konstigt. Bra att rita skissen efteråt, för det var så väldigt långt tänkte jag inte på när vi tränade tyckte jag bara att hon inte riktigt jobbade framåt. Inte helt rättvist, så det kan beövas justeras inför nästa gång vi testar banan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar