onsdag 10 december 2014

Mål 2015

Snart är det ett nytt år med nya möjligheter! Egentligen tycker jag att varje dag är en möjlighet att dra igång något och att man inte ska vänta på milstolpar för att ta tag i saker. Ändå är jag barnsligt förtjust i nystarter. Om det så är en ny måndag, ännu en hösttermin som drar igång eller något annat nytt som dyker upp i mitt liv så bubblar det lite i mig. Alla klyschor till trotts, så är Nyår nystarternas absoluta nummer ett. Det är härligt! Inspirerad av Erikas och hennes blogg så tänker jag låta mig bäras iväg av bubblet i magen och pränta ner målen och planeringen jag har för Ellie under 2015.

Första halvåret:
* Ställa ut Ellie minst tre gånger. Det för att få reda på hur hon ser ut enligt rasstandarden. Med reservation för om hon till exempel blir på tok för stor, hon är just nu 2 cm från att vara "för stor". Ingen vits att ställa om vi vet från början att hon är utanför standarden.
* Börja valla! Sjukt roligt och kan börja göras mer seriöst när hon närmar sig året.
* Starta Lydnadsklass 1. Roligt att ha ett mål, men det är långt ifrån hela världen om det drar ut på tiden och vi tävlar först i sommar eller till och med höst.
* Börja träna Runing Contacts (RC) på agilityplanen. Ett mål som verkar klurigt och som jag tror vi ska närma oss lite annorlunda än vad som är vanligt.
* Se till att Ellie kan alla hinder på agilityplanen, med undantag balanshindren.
* Få ordning på koppelträningen med halsband. Listans enda tråkiga punkt, men kanske också den viktigaste?

Andra halvåret:
* Hitta blåbärsklass/tunnelklasser i agility att starta
* Starta agility i hoppklass. Agilityklass får vi se om det kan bli, men där kan vi behöva lite extra tid.
* Beroende på utfallet av vårens utställningar så ska vi antingen ställa mera och sikta på championat så småningom eller helt enkelt bara lägga ner utställningstankarna.
* Göra mentaltest. Går även i linje med vad våran uppfödare tänkt sig och vi hoppas alla valparna i kullen kan testas tillsammans.

Så, det var milstolparna i stort. Nu är det bara att räkna ner till det nya året. ;)

Ellie blickar framåt.





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar