söndag 21 februari 2016

I spårskogen

Igår var vi ute och la ett par spår i skogen. Bra aktivitet för en något osmidig matte och en aktiveringstörstande hund. Körde en favorit i repris och la först ett IPO-spår och sen ett vanligt, ganska kort spår. För första gången testade vi en vinkel på IPO-spåret, gick galant! Gjorde det väldigt enkelt för henne genom ett dubbeltramp och lite extra godis i vinken. Ibland måste man bädda för succé ;) nästa gång testar vi samma fast med bara dubbeltramp i vinkeln så får vi se om det funkar det med eller inte. Det vanliga spåret gick bättre än vanligt, hon brukar slå ganska mycket och inte gå precis där jag har gått, men igår gick hon fin fint i spårkärnan. Berodde troligen på att jag lät spåret ligga längre än vanligt, upp imot 50 minuter skulle jag tro att det blev. Testade även lägga ut lite saker i spåret, leksakerna jag lagt ut lät Ellie ligga kvar, men däremot så plockade hon den enda spårpinnen jag lagt ut. Mycket bra! Så vi kommer nu fortsätta värdeladda spårpinnarna i andra sammanhang och använda dem i spåren fram över. Medan leksakerna får hålla sig på lydnads- och agilityplanen. 


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar