måndag 25 maj 2015

Kursavslutning

Idag var det kursavslutning på agilitykursen som jag är med och instruerar på. Vi körde en liten bana och himmel vad duktiga alla var! Man kan inte riktigt förstå att de för bara ett par månader sedan aldrig satt sin fot på en agilityplan. Ellie och jag var tvungna att testa banan vi också, egentligen så tycker jag att hon inte är redo att köra bana ännu, dessutom har det varit en del ofokus på senaste träningspassen. Men det såg så galet roligt ut när de andra körde så det gick inte att motstå att testa. Och det gick riktigt bra! För första gången så kändes det som att vi  faktiskt körde agility på riktigt. Tokroligt!! Hon var snabb som ett skållat troll och givetvis tokdiskade vi oss på många kreativa ställen på banan, men ändå - känslan fanns där, handlingen fungerade bitvis och hon kunde söka hinder själv utan att bita mig i armarna som hon har gjort tidigare. Mitt i kaoset lyckades vi få små, små vindpustar av en flowkänsla. Så coolt. 


2 kommentarer:

  1. Av nån mystisk anledning hade jag glömt bort den här bloggen... Men nu har jag läst ikapp flera månader med inlägg så jag är redo i för helgen, :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, så kan det bli ibland ;) kul o hitta den igen, då känns den som en ny ;D

      Radera