onsdag 27 maj 2015

Bokad på agilitykurs!

Då var vi uppbokade på sommarens mest spännande agilityaktivitet. Handlingskurs i två dagar för Jenny Damm! För agilityfolk behövs ingen presentation. För er andra så är Jenny i det absoluta toppskiktet i agilitysporten - världsmästare med två olika hundar, SM-vinnare, Cruftsvinnare (en av väldens mest prestigefyllda tävlingar)  och mycket mer. Dessutom har hon en handlingsstil som jag förstår och inspireras av. Många elitförare kan ha hundar som är minst lika bra, men vissa förares handling kan jag inte tolka alls. Deras hundar gör det ju uppenbarligen, men det är svårt för mig att ta till mig det. Jenny har en självklar handlingsstil i mina ögon och därför tror jag att henne metoder kommer passa mig och Ellie bra.

På kursen har jag anmält oss till en "lyssnarplats" så jag kommer bara lyssna, ställa frågor och anteckna. Ellie kommer vara med men hon kommer inte vara med och träna. Då kursen handlar om avancerad handling känns det inte som jag skulle få något ytterligare utbyte av att köra med Ellie som fortfarande är ung och oerfaren. För mig att försöka bli lite bättre tills hennes utveckling tar fart på allvar tror jag däremot vi kommer ha mycket glädje av.

Jenny Damm med Ogin.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar