tisdag 24 mars 2015

Ski

Nu är jag på plats i Ski. En liten stad, eller "by" som norrmännen säger, söder om Oslo. En grå stad ser det ut som vid första anblick, i alla fall under den här tiden av året. Här finns några företag och ca trettiotusen människor bor här. Ungefär som Katrineholm med andra ord. För att döda lite tid och pigga upp mig själv tog jag gympåsen och försökte hitta till gymmet som hotellet har avtal med. På vägen dit gick jag genom en galleria. En jääääättegalleria. Jag blev alldeles stum. Denna gigantiska gallerian mäter sig i både storlek och utbud lätt med en gigant som till exempel KistaGalleria. Mycket märkligt att en sånt imperium går runt på en sån liten ort? Hur mycket pengar har norrmännen att shoppa för egentligen?! Oklart hur det funkar rent ekonomiskt, men jag hjälpte till så gott jag kunde och la en knapp hundralapp på en ny träningstopp.


Så här fina träningskläder ha de i Norge minsan. 

2 kommentarer: