söndag 30 november 2014

Ont som har gott med sig

Nu har jag avslutat en hel vecka med halsont, gegga i ögonen, snor i näsan och ont i öronen. Förhoppningsvis kan jag vara tillbaka på jobbet på onsdag och kan då checka av, om inte decenniets, så i alla fall senaste årens absolut mest sjuka, sammanhängande period. Ja, stackars mig. Det är en eländig aktivitet det här med o vara sjuk och stilla. Men det har inte bara varit dåligt, det finns det flera exempel på. Tack vare allt mitt säng- och soffliggande så har mina krånglande fötter äntligen fått den vila de behövt. Vilan tillsammans med allt stretchade, masserande och rehabande jag gjort under hösten, verkar ha tippat över dem på rätt sida och är nu så problemfria att jag slipper hasa omkring i mjuka tofflor inomhus. Win! Med ett par dagar till i horisontalläge är de kanske helt botade. Mina sjukdomsdagar har även varit bra för våran hundrelation här hemma. Husse som i vanliga fall ofta har myshatten på sig har allt mer ofta den här veckan fått byta till lekfarbrorhatten. Jag själv som nästan bara är en aktivitetstant har fått gosa, mysa och koppla av betydligt mer med våra pälskling. Roligt och nyttigt för oss alla att få fler dimensioner i vardagen.  

Mina finaste sällskap bredvid sjuksängen. 










3 kommentarer:

  1. Hoppas du mår bättre snart. Himla snygg ny header!

    SvaraRadera
  2. Tack, det hoppas jag med! Vad kul att du gillar headern, tycker också att bilden är himla skön :))

    SvaraRadera