tisdag 10 maj 2016

Teknikträning

Riktigt bra täning i solen igår! Hade planerat att träna inkallning genom slalom samt kontaktfält. Slalomet gick så bra att vi inte ens behövde träna på det, kunde bara konstatera att det sitter som det ska. Duktig hund! Vi håller även på att träna på att skicka på slalom, det går okej, men där är det lite svårt med farten. Känner också att jag inte är jättebra på att motivera henne i mitt nuvarande tillstånd, hon går igång när jag springer fort och leker fysiskt med henne - två saker som är lite luriga att få till just nu när jag känner mig som en michelingubbe och ser ut som en halv snögubbe. Där ska jag fundera lite mera och alternativt vänta med att träna ordentligt tills jag själv är i lite bättre form. 
Kontaktfältet på A.hindret gick som vanligt med drygt 70% träff, så där är det till att träna vidare. Men, hör och häpna, ingen felbelöning alls idag! Bara rena träffar belönades. Mycket nöjd med mig själv om jag får säga det själv, är bra mycket svårare än det ser ut att belöna på rätt ställen varje gång. men nu börjar jag kanske få in snitsen.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar