lördag 28 maj 2016

Distanshandling

Idag var på plats på agilityplanen igen. Hade bestämt träff för att köra bana med några träningskompisar, trevligt och absolut nödvändigt då jag inte kan bygga vidare mkt på egen hand. Niklas var också med och spanade på delar av träning en när han hade fixat klart med bilen uppe på parkeringen. Jag kan väll ärligt inte säga att jag är i någon direkt toppform med tre veckor kvar till planerad förlossning. Någon som där emot visade upp vad hon kan så var det fröken Ellie. Med en matte som långsamt blivit mer och mer orörlig på planen så har hon nu blivit en riktig hejare på att jobba långt bort och söka hinder själv. Idag testade vi en halvlurig klass 1 bana. Första varvet körde vi bara den krångliga delen på de 11 första hindren, då hela banan hade kräv mer spring från mig vilket jag ville undvika. Tack vare en lysande insats från Ellie satte den på första försöket! Trotts att vi inte alls kunde använda oss av den vanliga springhandlingen. Nu förlitade vi oss på distanskomunikation och att Ellie kunde köra själv. Inget jag vill bygga hela våran agility på kanske, men satans vad bra att kunna i vissa situationer. Inte vara dåligt att vara en tillfälligt orörlig handler alltså.

Bild från förra helgen där Ellie försöker busa igång lilla Iza.


 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar