tisdag 20 oktober 2015

Spanien

I förra veckan var jag på Carolina Herrera i Spanien. Där jobbar jag med ett planeringsverktyg som heter Production Work Bench eller PWB som vi säger till vardags. Det var ett väldigt häftigt ställe att vara på, mitt i modeskaparnas värld! Vi satt och jobbade i det öppna landskapet tillsammans med designers, modeller och allt annat som hör till. Kort om Spanien så äter de aldeles för sällan, luncen serveras inte före klockan ett med kan även bli senare, middagen tidigast 20.30. Måste jag säga att jag med mat-och-sovklockan inställd på mat minst var 3:e timme var lätt utsvulten så dags? Som kompensation för de sparsamma tiderna så serveras alltid en med robust lunch och när det är dags för middag är den lyxig och det ingår minst två rätter. Annan kuriosa är att spaniorerna tydligen gillar att borsta tänderna lite extra, jag såg tre olika personer som stod inne på toaletterna och borstade hejvilt på eftermiddagen. Så gilar de kaffe så klart. Med fluffigt vitt mjölkskum avnjuts det gärna och det tar minst 20 minuter att dricka. Vem sa att det bara var vi i sverige som "fikar" på jobbet...? Dessutom är det givetvis kaffe på maten, vilket gör att lunchen tar ca 1,5 timmar. Vilket är en av anledningarna till att de är kvar på kontoret till 18, eller ännu längre.

Utsikt från hotellrummet

Hotellet - fint men smidigt en kopia av "pang i bygget"

Kontoret, mitt bland bärgen en slät, stilren betong byggnad.

Vägarna dit och hem.





1 kommentar: