fredag 9 oktober 2015

Hej höst

Nu äntligen har hösten gjort sig synlig på riktigt. I morse var det frost i gräset och det bildades puffiga moln av ånga när jag andades ut morgonluften. Hösten är, som jag tjatat om tidigare, min absoluta favorit av årstiderna. På något sätt känns det som att den är mest "på riktigt" av alla årets delar. Plus att så många olika grejjer drar igång just på hösten. Och den här hösten har det verkligen rullat igång en hel del. Jobbet har tagit fart på riktigt, som konult är ju arbetsbelastningen minst sagt upp och ner, och det här perioden och fram till jul kommer det bli åka av. Mest troligt i alla fall. Inget är klart förens det är klart, men nu är jag i alla fall milimeter i från att kunna boka in ett projekt i Spanien som förväntas pågå fram till jul. Det kommer tyvärr ta en del tid hemifrån, men det ska bli väldigt roligt att testa jobba utanför norden och då det är under en så kort period så känns det som att det funkar trotts mycket resande. På hundfronten så har vi kurs i IPO för mig och Ellie som börjar om några veckor. Det ska bli väldigt spännande att prova på något helt nytt. Dessutom har jag signat upp mig på en distanskurs i agility för Jenny Damm, ska bli sanslöst roligt. Jag förstår inte varför det är så vansinnigt rolig med agility men det är det. När jag höll på med fitnessen som ju också var hilma kul, så behövde jag ändå då coh då skopa diciplin för att ta mig till gymmet. Samma sak med karaten och studierna, kul men ändå lite motigt ibland. Men med agilityn behövs ingen diciplin - det är bara tokroligt att träna. Här hemma är det desto lugnare, vi har pratat om att ordna en del i badrummet med en ny bänkskiva och kanske även nya skåpluckor i köket, men det får nog vänta ett tag till. Vi har i alla fall varit duktiga och börjat rensa i garderober vilket inkluderat att vi har skurit rejält i struplådan - inga mera långdragna strumpmemmoryn. 

Täcke på lilla hund när det är minusgrader. Inte för att hon inte kan sätta pälls, utan för att hon ska slippa vara så hiskligt varm innomhus nu i vinter. 

1 kommentar: