fredag 28 augusti 2015

Nyfrälst

Igår kväll var vi med på klubbens banträning för klass 2-3 banor. Lite för svårt för oss egentligen, men att få chansen att träna med andra i en tävlingslik miljö får man inte för myckt av, så vi hängde på ändå. Själva tävlingsmiljön måste vi träna mycket mer på, mycket skäll och gnäll från Ellie till en början. Efter att jag satt henne i "skamvån" (i bilen) några minter var hon lugnare. Själva banan gick desto bättre.

Eftersom banan var klurig valde jag att dela upp den i tre delar och belöna efter varje del. Jag hade gett mig sjutton på att vara före den här gången och det gick faktiskt vägen. Att komma ihåg banan, även om den var uppdelad i fragment, var dock svårare. Jag skulle verkligen behöva träna på att memorera och springa banan själv oftare. Även om jag hade kunnat vara bättre så höll vi ihop det riktigt bra när vi väl körde. Ellie var klockren! Hyfsat tighta svängar, bra atityd och inte ett enda fel hinder eller fel väg. Självklart är hon helt fantastisk, men jag farshineras också handlingsstilen som gör det så otroligt tydligt för henne. Bara jag som förare gör rätt så behöver hon inte fundera på var hon ska, utan kan ösa på som hon vill. Med tanke på att hon fortfarande är ung och rellativt outbildad så kan vi med den här handligen redan ta oss igenom ganska komplicerade passager. Sanslöst effektivt. Även om det är väldigt komlpicerat för mig stundtals. Mer baklängesagility med mig som förare framför och Ellie bakom kommer det defenitivt att bli!

Blåbärsbana tidigare i sommar.


1 kommentar:

  1. så roligt! :) får mig att sakna både min aussie och agilityn...

    SvaraRadera