torsdag 30 juli 2015

En regnig sommar

Det har regnat ofattbart mycket de senaste dagarna. Man tycker ju att det borde ta slut på vatten i molnen till slut? Igår lyckades vi ändå pricka en liten stunds uppehåll och gav oss ut på en löptur jag och Ellie. Självklart började regna igen under tiden vi var ute, men när man väl är där i glötan så är det ganska okej så länge man är varm. 

Ellie var mer än nöjd med turen, den här gången hade jag henne i långlina istället för den vanliga kort expanderlinan. Hon brukar nämligen tröttna efter halva sträckan i vanliga fall, inte att hon blir trött utan mer att hon ska hitta på annat typ studsa iväg ner i dikena och bada eller tvärnita för att leka med någon pinne. Och då blir jag sur och stämningen dör. Så nu provar vi med lina istället som hänger lös bakom henne. Det blir lite mer jobb för mig att hålla koll om det kommer något, samt att jag måste byta stig, göra tempoväxlingar och annat som Ellie tycker är intressant för att hålla kontakten. Men å andra sidan jobbar vi upp en väldigt bra kontakt, kan det vara värt. Idag försökte hon faktiskt inte sticka en enda gång utan hade så gott som full koll på mig hela turen. Kanske kan våra joggingturer på sikt hjälpa oss att helt bli av med hennes ovana att vilja sticka iväg efter vilt?

Nu idag var det uppehåll igen och med lite tur han vi sticka iväg till agilityplanen. 

En timmes promenad i solen blev det idag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar