fredag 4 oktober 2013

Down Town

Chicago har visat sig från sin bästa sida idag med både sol och värme. Även om dagen började med dimma och duggregn så dröjde det inte länge innan himlen ljusnade och en medlehavsliknade värme böljade över gatorna. Vi har vänt ut och in på centrala delarna och insupit atmosfären. Det är en otroligt vacker stad med en apännande blandning av gamla och nya byggnader, snirkliga stenarbeten mitt imot blanka glashus - otroligt charmigt! Vi har lekt Japaner större delen av dagen med kameror i högsta hugg, fottat, fottat och fottat lite till. Vår tanke är att få en bild som skulle passa att förstora upp och hänga upp hemma på Alpvägen. Just nu ligger Niklas bild över utsikten från Milenium Park väldigt bra till, den ser du här ovanför som header till bloggen. 

En del shopping har det blivit också. Vi blev tipsade om affären "Nordstrom Rack" i södra delen av Down Town, där de bland annat har outlet av skor. Långa rader av skohyllor, alla sorters skor man kan tänka sig, stövlar, pumps, ballerina, löpskor osv. Mycket bra priser! Och. Dessutom. Sorterade efter storlek! Jag var i Skohimlen!!!! Tyvärr kunde inte alla skor följa med hem, men två par fick jag med mig i alla fall. Ett par svarta (!) löpskor från Asics med röda detaljer och gelédämpning. Och ett par bruna stövlar med spännen, dragkjedjor och lagom hög klack. Niklas hittade något han längtat efter, kanske var det inte dirket väskhimlen, men en välsorterad liten väskafär med kraftig rea. Nu mera har Niklas en stor väska från Samsonite med hjul som gör att den kan rullas i alla riktningar. 

Nu är vi hemma en sväng på hotellet och vilar upp oss. Jag ska ta en sväng på hotellgymmet och inviga mina nya springskor. Ikväll ska vi ta leta upp en riktigt amerikansk pizzeria!



Japan i Chicago?





3 kommentarer:

  1. Den här kommentaren har tagits bort av skribenten.

    SvaraRadera
  2. Låter som en bra början på resan, tvärr så kan man inte se bilden "Japan i Chicago"
    Hoppas det kommer flera bilder!

    SvaraRadera
  3. Om ni vill ha skor så kan jag tipsa om DSW som finns på state street (gatan ovanför Michigan Avenue). Gå bara upp från Millenium park och sväng höger på state street. Handväskor är bra på outlets (premiumoutlets.com). Hoppas ni har det så superkul! =)

    SvaraRadera