torsdag 16 juni 2016

Ingen är sig själv längre

Det har skett en total rokad av hela familjen och tillhörande släktingar. Ingen är längre sig lik. Jag har ingen mamma längre, utan hon tittulerar sig nu mera mormor. Mormor har gått och blivit gammelmormor. Min pappa undrar hur det är med pappan, det tar några förvirrade sekunder innan jag förstår att han menar Niklas. Min pappa har ju blivit morfar. Samma sak på Niklas sida, vi fick kort och blommor från en farbror och faster - vilka är det tänkte vi innan vi kom på att det ju är broschan och Jennifer. Samma sak med min syster, borta, för att ersättas av en moster. Hunden blev istället en syster. Kusin Malin är nu mera mosin. Till och med två av mina bästa vänner, Jenny o Pinar, förvandlades till extra mostrar över en natt. Förvirringen är total. Nu är det tydligen jag som är mamman.

Extra mostrar på besök här hemma ❤️

2 kommentarer:

  1. Livet förändras,blir bara bättre

    SvaraRadera
  2. Hehehe... Bara å hänga med. Du är snart "Junis mamma" till alla som är under en meter långa 😍

    SvaraRadera