tisdag 2 juni 2015

Lillehammer!

Nu är jag på Norsk mark igen för att jobba igen. Jag brukar slås av hur vackert Sverige är, speciellt på sommaren och ännu mer så när man varit utomlands på något varmt och torrt ställe. Sverige är så grönt! Men efter några veckor i Norge i vårdtider så bleknar min patriotiska stolthet. Norge är är fantastiskt, sagolikt vackert. Och absolut det vackraste landet jag har varit i. Lillyhammer som jag är i visar sig dessutom sin allra bästa, soliga och grönlummiga vårskrud. Hade velat visa er de svindlande kullarna (fjällen?) men de fastnar inte på kort från mobilkameran. 

Vy från middagsrestaurangen.

Grönska och vatten mitt i byn.

Lugna, men ack så charmiga, gatan så här års.

Även vattnet var lugnt på sina ställen.

Lite sol bjöds det på också.

Lillehammer by night när jag kom med tåget 01.00 igår - fortfarande ljust!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar