tisdag 21 maj 2013

Sjukstuga och navalskåderi

Här hemma har det varit halsfluss för hela slanten i ett par dagar nu. Tycker att jag har blivit mycket oftare sjuk på sista tiden. Utan att göra någon djupare analys så är jag rätt säker på varför. 

Jag tränar för lite. Stressnivån kan jag inte skyla på, det är ungefär samma magkänsla som alltid. Sover gör jag som vanligt. Inte heller maten har ändrats, möjligen har jag dragit ner på tillskotten så som proteinpulver, men det tror jag knappast är till det sämre. Där i mot har träningsdosen gått ner. Det har varit glest med det hårda träningspassen under början, eller ska jag säga första halvan, av 2013. Det har varit ett här och där, men mest har det varit myspass med medelpuls eller promenader och cykling till och från jobbet. Och inte så vansinnig mycket av det heller om jag ska vara helt ärlig. Delvis har jag tröttnat på mina dåliga knän och låtit det dra ner min motivation. Delvis har jag blivit bekväm och tyckt att jag har viktigare saker för mig. Men det är inte helt vettigt att resonera så, det är så mycket jag får tillbaka i form av energi som gör att det blir minst lika mycket gjort även om jag lägger några timmar i veckan på träning.

När jag blir flussfri den här gången blir det till att ta tag i träningen på allvar igen!

       

2 kommentarer:

  1. Haha... Faktiskt när jag läste rubriken så tänkte jag direkt "IGEN?!?!?!". Verkligen mycket sjuka hos dig nu... Hoppas det går över snart och att du kan komma igång med träningen också.

    SvaraRadera