måndag 27 maj 2013

Gräsänka på gym

Idag och imorgon är Niklas iväg på jobbäventyr i Köpenhamn. Själv tog jag ett ordentligt långpass i gymmet tillsammans med några kompisar. Det känns som det var rätt länge sen som jag körde seriösa pass regelbundet och jag var lite fundersam på om jag skulle komma efter de andra på olika övningar. Men strunt i det, man tränar ju bara för att bli bättre! 

Jag var lite sen och när jag kom så var det första som väntade mig en armgång. Killarna som jag var där tillsammans med sa att deras rekord var fjorton meter, dvs. först sju meter åt ena hållet, vända hägnades och sen tillbaka samma väg. Det lät lite väl långt, men jag tänkte att prova måste man ju. Så jag hoppade upp i första ribban och pinnade på, först sju meter, vändningen var lite lurig men det gick, och sen pinnade jag på de resterande sju metrarna. Hoppsan! Det fans vist en del styrka kvar i armarna ändå. Så skön känsla när kroppen är stark och överaskar. 


1 kommentar: