torsdag 6 april 2017

Bra RC-dagar!

Nu har vi haft några intensiva dagar med RC träningen och i hand med det lite annan träning. I onsdags körde jag och Ellie RC men 100% träff! Woho! Tillbaka där vi avslutade Heidi-kursen. Vi passade även på att teknikträna slalom och målgångar. Båda gick strålande faktiskt. Testade även kommandot "fram" innan slalomen för att få henne att hitta det bättre. Det funkade väldigt bra, var som att lägga i en extra växel!

Idag var vi på planen igen och körde en bana tillsammans med Mariella. Gick riktigt fint när vi (jag?) skärpet till mig första varvet. Andra varvet blev slarvigare, men jag fullföljde min plan att inte gå tillbaka och rätta utan bara köra vidare. Så det var ändå bra. Tränade på delarna som varit svåra ett par gånger. Så gick vi över till RC:n, Där var det lite märkligt. När vi fick hjälp med att belöna (med M&M) och se träffarna så gick det inget vidare. Vi pausade och gick sen själva tillbaka och tränade själva så fick vi våra 100% igen. Då körde vi iof med burk och korv istället för M&M. Kunde det vara korven? Mitt kroppspråk när jag är uppmärksam på kontaktfältet? Måste klura på vad det är hon sätter det på.

Hur som helst bra träningsdagar! Nu blir det paus från träningen imorgon. På lördag kör vi mera RC och tar även med lilla Iza till planen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar