lördag 31 oktober 2015

Agilityröra

Här är en del från veckans träning. Det var rätt rörigt stundtals men ändå en bra känsla hela vägen. Jag lyckas vifta aningen minder med armarna än vanligt och är lite snabbare, men fortfarande ofta för sen i förhållande till Ellie. Vilket får en hämmande efekt på hennes fart. Jag måste våga släppa henne mer och springa ännu mer före där jag kan. Jag är väldigt nöjd med Ellie som trotts en del raksträckor ändå håller fokus på mig. Mellan hinder fjorton och femton (de två hopphindren som är i mellan tunnlarna) så bromsar hon rejält och verkligen anstränger sig för att göra bilndbytet som jag ber henne om - trotts att jag är alldeles för sen - det känns som ett bevis på att hon verkligen förstått konceptet. Nu är det bara jag kvar som ska lära mig tajma in blindbytena också.

Klippet är från två omgångar som gick bra, sen har vi ju givetvis en rad gånger där vi fastnade på olika ställen. Men vi lär oss!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar