fredag 3 januari 2014

Rekord!

Idag har jag inlett helgen med det så trendiga, snärtiga aktiviteten "fredagsfys". För att vara bara ett par dagar efter löftenas högtid så var det förvånansvärt luftigt på gymmet. Att träna på fredagar har sina fördelar. Hur som helst, idag var det maxningar som gällde! Superskoj, jag tror faktiskt att det är det absolut roligaste man kan göra på gymmet, i alla fall när det går bra - som det gjorde idag. Pulsen går upp lite extra och ett tydligt inslag av adrenalin känns i kroppen när det är dags att maxa och man känner att det är nära, riktigt nära, att lyckas slå rekord. Länge har det gått troll i mina försök till maxning i bänkpress men idag gick det galant. Jag saknade passning av någon som kunde ta stången om jag inte hade orkat men trots det (eller kanske på grund av det?) lyfte jag idag upp 60 kg över bröstet! Ta da! Trumvirvel och trumpetfanfar! Det är en sån bubblande känsla i hela kroppen när det går framåt! Jag hade inte förväntat mig det med tanke på julhelgens totalvila i horisontalläge med strid ström av knäck och kola fram till pajhålet. Men det funkar tydligen att vila sig i form. Maxade även i marklyft och där fick jag till 95 kg. Det var också skoj men jag var lite lika exalterad där då jag kände att det var sååå nära att klara av 100 kg, vilket ju givetvis hade varit en riktig höjadare. Den vikten gick inte att rubba. Alls. Eller jo, jag kunde ju rulla stången fram och tillbaka på golvet, men vertikalt var stört omöjligt. Nittiofem kilo blev det slutgiltiga resultatet.  

Nu blir det riktigt mys med soffhäng och kanske en liten pizza....!

Up, up and away

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar